Trends zijn niet echt mijn ding en selfie’s al helemaal niet. Toch kwam ik een paar weken geleden achter de kracht van een selfie. Ik postte een foto (selfie) op mijn Facebook-pagina over dat ik op de fiets naar Den Bosch ging voor een zakelijke afspraak. Toen ik weer thuiskwam, was ik versteld van het aantal reacties en likes op deze foto, het was gewoon de populairste foto tot nu toe dit jaar op mijn pagina! Wat blijkt: achter-de-schermen foto’s slaan aan bij de volgers van je pagina. En in dit artikel deel ik met jou waarom selfies en achter-de-schermen foto’s werken binnen je marketing!
Waarom werken achter-de-schermen foto’s zo goed?
Toen ik er over ging nadenken waarom dat deze foto zo veel beter presteerde dan mijn normale (eindresultaat-)foto’s, moest ik direct denken aan de reportages en bloopers die je (soms) op dvd’s van films vindt. Ook dat geeft een kijkje achter de schermen en ik persoonlijk vind die stukjes altijd super leuk om te zien! De makers van die films weten waarom dat is en volgens mij ben ik er inmiddels ook uit:
Mensen zien graag hoe het echt is!
Mensen vinden het leuk om te zien hoe het echt is, hoe jouw leven echt is of hoe het echt er aan toe gaat bij een bedrijf. Natuurlijk zien mensen graag het eindresultaat, maar ze willen ook zien wat daar aan vooraf ging of wat daar voor nodig was. Hoe het ongepolijst is!
Achter-de-schermen foto’s maakt het persoonlijk!
Daarnaast laten achter-de-schermen foto’s ook een groot deel van jouw persoonlijkheid. Je laat jezelf zien! En dat is interessanter voor je volgers, want opeens maken ze connectie met een persoon in plaats van een bedrijf! Hoe mooi je ‘Over mij/ons’ pagina ook is, de mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf, willen graag jou zien en wel zo vaak mogelijk. Je ziet steeds meer mensen daar op inspelen door ook echt personen te laten zien op hun website en bijvoorbeeld in video’s, denk maar eens aan de instructie-filmpjes van CoolBlue. Maar juist op social media werkt dit heel goed, omdat het meer mogelijkheid tot interactie geeft.
Dus inmiddels zijn de selfies een standaard onderdeel van mijn marketing!
Geef een reactie