Het is mijn missie om de beleving van bedrijven in beeld te brengen. Mijn idee is dat dit jou als ondernemer helpt om verder te groeien en de klanten aan te trekken die echt bij jouw bedrijf passen. Als je website, blog, Social Media en andere communicatiekanalen de sfeer en beleving uitstralen die jij aan je klanten wilt bieden, dan zullen mensen die dit zien, erdoor aangesproken worden en sneller klant bij je worden. In dit artikel “Laat de beleving van je bedrijf zien” duik ik verder in op wat ik hiermee bedoel en hoe je dit voor elkaar krijgt. 

Wat is de beleving van een bedrijf?

Met de beleving van een bedrijf bedoel ik het gevoel dat de klant krijgt (of verwacht) na een ervaring met jouw bedrijf. En bij ieder bedrijf is dat weer anders. In een supermarkt zal je een andere ervaring hebben dan in een bouwmarkt of in een drogist. Zeker bij (spirituele) dienstverleners gaat het nog meer over de beleving die een klant krijgt. Zo kan een yoga-sessie een hele ontspannen ervaring zijn. Of juist heel intensief waarbij je het gevoel hebt dat je een marathon hebt gelopen. Dat zijn 2 verschillende belevingen en als yoga-studio wil je laten welke jij aan je klant biedt. Als een klant op zoek is naar een intensieve workout en jij biedt alleen maar heerlijke ontspannen sessies aan, dan is het fijn als dat direct duidelijk is.

Hoe laat je die beleving zien?

Voor mij is het heel belangrijk om tijdens het maken van de foto’s al het juiste gevoel te hebben dat de foto’s moeten uitstralen.

Zo heb ik in 2017 voor 2 verschillende haptotherapie-praktijken foto’s mogen maken. Voor Praktijk Channels (zie de foto bovenaan dit artikel) en voor de nieuwe website Relatie Zonder Stress van Huis van Jonathan (zie de foto hieronder). De foto’s zijn heel anders geworden. Bij de ene fotoshoot was rust en ontspanning het belangrijkste. Bij de andere juist plezier en blijheid. Tijdens de fotoshoots was dit ook goed te merken. De fotoshoot met Marléne van Praktijk Channels was heerlijk ontspannen. Doordat we heerlijk in de natuur foto’s gemaakt hadden, voelde ik me naderhand helemaal opgeladen. De fotoshoot met Anneke en Muriel was dolle pret. Van engelen in het zand maken tot ondersteboven in de boom hangen (mochten zij doen ;-) ).

Je ziet dat de foto’s dat gevoel/die beleving ook uitstralen. Het hoeft dus helemaal niet moeilijk te zijn. Door te weten welk gevoel je wilt uitstralen en dit tijdens de fotoshoot al te beleven, komt het ook in de foto’s terug!

De volgende stap is te zorgen dat wat je ziet ook aansluit bij de beleving. Dat weet je vaak al snel als je duidelijk hebt welk gevoel de foto’s moeten uitstralen. Door goed verbinding te houden met het gevoel, merk je precies wat wel en niet goed voelt/werkt. De locatie is daarbij heel belangrijk, omdat deze een groot deel van de sfeer al mee bepaald.

Dus: laat de beleving van je bedrijf zien!

Laat de beleving van je bedrijf zienNieuw: Laat de beleving van je bedrijf zien met je eigen foto’s – Volg de cursus!

Wil jij graag leren hoe zelf foto’s kan maken voor je blog of Social Media die de beleving van je bedrijf laten zien? Dan help ik je graag met mijn cursus “Zakelijke foto’s maken vanuit je hart”. Ik leer je binnen een maand in 5 modules hoe je de beleving van je bedrijf kan laten zien. Ook leer je hoe je foto’s maakt die precies aansluiten bij deze beleving en je bedrijf. Of je nu met een smartphone, een compactcamera of een spiegelreflexcamera fotografeert. Ik leer je natuurlijk de belangrijkste functies van je camera, maar verder ligt de focus helemaal op de sfeer en beleving van jouw bedrijf en hoe je dat in beeld kan brengen! En natuurlijk ook hoe je de foto’s daarna gebruikt.

[dt_button size=”medium” style=”default” animation=”none” color_mode=”default” icon=”” icon_align=”left” color=”” link=”/beeldadvies/cursus-zakelijke-fotos-maken-vanuit-hart” target_blank=”false”]Lees meer over deze cursus![/dt_button]