De mogelijkheden met je zakelijke foto’s zijn eindeloos, maar toch zie ik veel ondernemers niet optimaal gebruik maken van hun foto’s, met name op social media. Daarom leg ik je in deze nieuwe blog-serie uit hoe je je zakelijke foto’s kunt gebruiken op social media. Omdat ik veel tips voor je heb, breek ik de artikelen op per social media kanaal, waarbij ik vandaag begin met Facebook! Ik ga hierbij voornamelijk uit van je Facebook-pagina, omdat die natuurlijk zakelijk interessant is. Mocht je vragen of aanvullingen hebben, dan hoor ik het graag!
Hoe gebruik je je zakelijke foto’s op Facebook?
De profielfoto
Hoewel het voor je profielfoto wellicht slim is om gewoon je logo te gebruiken, kun je ook een foto gebruiken. Het is wel heel belangrijk om een foto te kiezen die duidelijk bij jouw bedrijf hoort en niet te veel details heeft. Omdat een profielfoto heel klein getoond wordt, is de foto vaak onduidelijk en dat wil je niet hebben. Een foto van jouzelf werkt altijd goed, maar ook een foto van je product of een detail van je product werkt goed.
De omslagfoto
De omslagfoto van je pagina is een perfecte plek om te laten zien wat je bedrijf doet! Kies dus niet voor een foto van je pand, maar juist van je producten of diensten! Zorg vooral ook dat het gevoel wat je aan je klanten wilt geven wordt getoond in die foto’s. Daarmee haal je potentiële klanten over! Het is ook slim om je slogan te plaatsen in die foto. Dan staat die altijd duidelijk aan je pagina. Een collage van je zakelijke foto’s werkt ook goed in de omslagfoto. Als je het formaat 851 x 315 pixels aanhoudt, dan klopt je foto precies. Let er ook op dat er geen belangrijk onderdeel van je foto achter het stukje van de profielfoto valt! En vergeet niet om je logo linksboven of rechtsonder in de foto te plaatsen!
Foto’s bij berichten
Het is heel slim om je zakelijke foto’s te gebruiken bij de berichten die je op Facebook plaatsen! Berichten met foto’s worden namelijk meer en beter gezien dan berichten zonder foto of alleen met een link(preview). Door een foto te gebruiken, toont je bericht groter in het nieuwsoverzicht en krijgt het daardoor eerder de aandacht van je likers. Als je zorgt dat er een vraag en eventueel de link boven de ‘lees meer’ komen te staan, zal je meer reacties op je berichten krijgen en wordt er meer doorgeklikt.
Je kunt je zakelijke foto’s in dit soort berichten heel goed gebruiken om je conversie op te krikken. Door bijvoorbeeld maar een klein stukje van een foto te laten zien en mensen te laten raden waar de foto over gaat (dit werkt natuurlijk super als je een product wilt lanceren) of door 2 foto’s naast elkaar te laten zien en de voorkeur van de liker te vragen! Vergeet ook hierbij niet om je logo in de foto te plaatsen. Een vriendin van mij deed dit op een hele originele manier. Zo maak je ook mooi geen reclame voor een ander bedrijf!
Trouwens, door je zakelijke foto’s niet allemaal tegelijk in een album op je Facebook-pagina te plaatsen, kun je iedere keer een geschikte foto bij je berichten uitkiezen en zo langzaam al je foto’s delen. Dit werkt beter dan wanneer alle foto’s meerdere malen al te zien zijn geweest op je Facebook-pagina.
Nog op zoek naar goede foto’s om op Facebook te plaatsen?
Dan help ik je graag! Met prachtige portretfoto’s waar je op staat zoals je echt bent of reclamefoto’s die passen bij je bedrijf!
Geef een reactie