Dit is een nieuw artikel in mijn serie over het gebruik van je zakelijke foto’s op Social Media. In het vorige artikel kon je al lezen over het gebruik van je foto’s op Facebook. In dit artikel leg ik je uit hoe je je zakelijke foto’s op LinkedIn kan gebruiken. LinkedIn is natuurlijk het zakelijke netwerkplatform. Helaas is LinkedIn niet optimaal voor het gebruik van je zakelijke foto’s, maar er zijn wel manieren om je zakelijke foto’s goed te kunnen gebruiken! Ik leg het je graag uit!

Hoe gebruik je je zakelijke foto’s op LinkedIn?

Je profiel

Op je LinkedIn profiel is helaas niet veel ruimte voor foto’s. Natuurlijk is het wel heel belangrijk dat je een goede profielfoto kiest. Het is daarom slim om GEEN vakantiefoto te kiezen, je wilt immers professioneel overkomen! Verder is het aan te raden dat je een foto kiest waarbij je in de lens kijkt, zodat degene die je profiel bekijkt contact kan maken met jou. Om vriendelijk over te komen, is het slim om niet met je armen over elkaar te staan en om te glimlachen. Dan kom je positief over! Oh ja, maak er geen zoekplaatje van, want de foto wordt maar klein getoond.

Sinds een tijd kun je ook een achtergrondfoto plaatsen op je profiel. Hierdoor kun je je profiel makkelijk wat meer sfeer geven en persoonlijker maken. Lees mijn 3 tips om een goede achtergrondfoto te kiezen!

Foto’s gebruiken op de startpagina

De startpagina van LinkedIn vind ik persoonlijk niet helemaal ideaal. Het is heel rommelig en een duidelijke structuur van hoe de berichten getoond worden, lijkt er niet te zijn. Het is dus belangrijk om op te vallen om de aandacht te krijgen. Hoe kan dat nu beter dan met je zakelijke foto’s! Die foto’s passen bij jou en zijn herkenbaar voor jouw bedrijf, waardoor dat iemand direct in de gaten heeft dat het om jou en jouw werk gaat! Gelukkig heeft LinkedIn inmiddels de optie toegevoegd om een foto te uploaden op de startpagina. Dit is vergelijkbaar met de functie van Facebook en je foto wordt behoorlijk groot in het overzicht getoond! Het is dus een goede manier om op te vallen tussen alle berichten!
Het is dan ook aan te raden om bij ieder bericht een passende of opvallende foto te plaatsen. Wil je nog meer aandacht voor je boodschap? Plaats van de kern van je boodschap in de foto met een opvallend lettertype! Dan trek je nog meer de aandacht!

Foto’s gebruiken in groepen

De groepen van LinkedIn is 1 van de meest populaire functies van LinkedIn. Toch is het bij groepen totaal niet mogelijk om foto’s te plaatsen. Maar er zijn wel mogelijkheden voor! Ik sprak Liesbeth van Leijen pas geleden en zij vertelde mij haar optie: Door een foto in Dropbox of op je website te plaatsen, kun je een link naar de foto krijgen. Als je die link bij je bericht plaatst, maakt LinkedIn een voorvertoning naar de foto onder je bericht en heb je dus een foto bij je bericht kunnen plaatsen! Je kunt deze link krijgen door in je Dropbox op een foto te klikken met je rechtermuisknop en voor de optie ‘Dropbox-Link delen’ te kiezen. Hierdoor wordt de link op je klembord geplaatst en kun je hem op LinkedIn via CTRL + V plaatsen. Staat je foto op je website, dan kan je ook met de rechtermuisknop er op klikken en voor de optie ‘Afbeeldings-URL kopiëren’ (of iets vergelijkbaars) kiezen. Dan wordt de link gekopieerd en kun je hem in je bericht op LinkedIn plakken.

Hoe gebruik jij LinkedIn? Plaats je er wel eens foto’s?

Heb je nog geen goede foto’s om op LinkedIn te plaatsen? Dan help ik je graag met prachtige portretfoto’s waar je op staat zoals je echt bent of reclamefoto’s die passen bij je bedrijf!

Of neem contact op voor meer informatie!